Verkkokaupan analytiikka

Mittaaminen ja seuranta

Verkkokaupan analytiikalla tarkoitetaan verkkokaupan mittaamista ja seurantaa analytiikkaohjelmien avulla. Analytiikka oikein toteutettuna ja tulkittuna antaa verkkokauppiaalle ison kasan arvokasta ja käyttökelpoista tietoa. Sen avulla pystytään kehittämään verkkokaupan markkinointia ja optimointia edelleen. Oikean datan kautta kokenut tulkitsija saa selville mistä myyntisi tulee, jokaisesta verkkomarkkinointitoimestasi syntyvän liikevaihdon, mitä asiakkaasi etsivät ja missä kohtaa heidät menetetään.

Testaus ja teknologiat

Analytiikka voi toimia myös kontrolli- ja palautevälineenä tunnistettaessa koodausongelmia, yhteensopivuusongelmia, parannettaessa hakukoneoptimointia (SEO - Search Engine Optimization) tai verkkokaupan konversioprosenttia ja tilauksen keskimääräistä arvoa (AOV). Käyttämiämme analytiikkaohjelmia ovat mm. Google Analytics, Moz, ClickTale, KISS Metrics & Ometria. Hoidamme puolestanne kaikki analytiikkatoimenpiteet suunnittelusta toteutukseen.